Davant la situació creada als darrers dies, desitgem transmetre a l´Amical de Mauthausen la nostra solidaritat més sincera, així com la nostra absoluta confiança en el seu treball diari, confiança que s´han guanyat en els molts anys de lluita contra l´oblit de la barbàrie nazi. Dones i homes que conformen l´Amical han estat, i continuen sent, lluitadors i lluitadores per la recuperació de la memòria històrica i incansables treballadors i treballadores per la llibertat.

Al mateix temps que ens solidaritzem amb ells, ens agradaria sol•licitar a periodistes i polítics respecte per una entitat que ha mantingut la seva dignitat històrica i ha treballat per la memòria en temps en què vergonyants pactes de silenci ignoraven el sacrifici de tantes vides.

Enviem una forta abraçada als companys i companyes de l´Amical de Mauthausen i els animem a continuar amb la seva compromesa i necessària tasca.

a Barcelona 11 de maig de 2005

Fundació Pere Ardiaca