COMUNICAT DE LA PMDUP: RESPECTE A LES DETENCIONS A LA MANIFESTACIÓ DEL 17N

Des de la PMDUP (Plataforma Mobilitzadora en defensa de la universitat pública), considerem la repressió policial manifestada a la mobilització d’aquest dijous 17 de Novembre, una mostra més de l’actitud de les institucions governamentals vers les reivindicacions estudiantils.

La PMDUP es desvincula de totes aquelles accions violentes comeses en el transcurs de la jornada. No obstant considerem les reaccions de les forces de seguretat de la generalitat, els Mossos d’Esquadra, totalment desproporcionada.

Així doncs, mostrem el ple rebuig a la brutalitat de les càrregues policials, constatades en material fotogràfic, i les detencions indiscriminades de la gent que en el moment dels fets i, sense ser partícip dels aldarulls, es trobaven a Pla de Palau.

Considerem que la gravetat dels fets és prou important i en conseqüència reclamem un posicionament clar, concís i objectiu del Govern de la Generalitat davant la brutalitat dels fets. Reclamem també l’obertura d’una investigació sobre els fets ocorreguts.

A darrera hora hem sigut informats de denúncies a estudiants que donàvem suport als detinguts i que es trobaven concentrats davant la comissaria de la Zona Franca.

La PMDUP dóna ple suport als detinguts i en reclama la seva llibertat, així com considera oportú el posicionament en contra de la brutalitat dels fets de tota la comunitat universitària.

Comunicat de l´AEP davant la repressió policial després de la manifestació del 17-N

Des de l´AEP denunciem l’actuació dels Mossos d´Esquadra en el fi de la manifestació portada a terme el 17 de Novembre convocada per la Plataforma Mobilitzadora en Defensa de la Universitat Pública. Actuació que creiem, a més de injustificada, totalment desmesurada envers les persones que es trobaven a Pla de Palau.

No recolzem els incidents que han tingut lloc un cop desconvocada la manifestació. En cap cas però, es pot justificar aquesta acció totalment desproporcionada per part de les forces de seguretat, les conseqüències de la qual són 46 persones detingudes i una persona que ha requerit assistència mèdica. Constatem que la detenció s’ha produït de manera indiscriminada retenint a persones que ni tan sols havien participat en els incidents.

Subscrivim totes les demandes de la PMDUP (Plataforma Mobilitzadora en Defensa de la Universitat Pública) dirigides a la demanda de les responsabilitats polítiques de l’administració implicades, així com l’obertura d’una investigació sobre els fets.

Les darreres informacions, confirmaven que s’estaven deixant en llibertat, pel que sabem sense càrrecs, a diverses persones detingudes. Aquest fet deixa en evidència la forma indiscriminada en com s’han realitzat les detencions.