DESPRÉS DEL 29 DE MAIG: UNA NOVA GRAN VICTÒRIA CONTRA EL LLIBERALISME

Després de setmanes de tossuderia, el govern francès ha cedit davant les exigències de la joventut , els treballadors i de les organitzacions sindicals i estudiantils. El CPE ha estat abandonat. És una gran victòria popular.

És conseqüència de la forca excepcional del moviment iniciat amb la unitat dels estudiants de secundària, universitaris i treballadors amb les seves organitzacions sindicals i amb el suport dels partits d’esquerres i la immensa majoria del nostre poble.

Aquesta victòria dóna la raó a aquells i aquelles que durant aquestes darreres setmanes s’han mobilitzat al carrer,als instituts, a les universitats, a les empreses i als barris. El Partit Comunista Francès exigeix que s’aixequin les persecucions cap a tots i totes els qui han lluitat contra el CPE.

Al cor de totes les lògiques lliberals, el CPE era l’instrument i el simbol de la voluntat de precaritzar tot el món del treball, i de trencar el codi del treball i instal•lar la inseguretat per tots, al cor de la societat francesa. Com la victòria del 29 de maig, aquesta que el moviment popular acaba d’arrancar manifesta l’exigència de trencar amb aquest projecte. Des d’aquest punt de vista, el dispositiu anunciat pel govern el president de l’UMP a la Assemblea Nacional i al Senat; no hi respon en absolut. Les altres disposicions de la llei anomenada “sobre la igualtat d’oportunitats” queden intactes: aprenentatge als 14 anys, treball nocturn des dels 15 anys, etc. El CNE, dispositiu inspira per la mateixa lògica que el CPE per les empreses de menys de 20 treballadors, segueix en vigor.

El Partit Comunista Francès crida a totes aquelles i tots aquells que s’han mobilitzat a mantenir un alt nivell de vigilància en la perspectiva de la discussió anunciada pel govern amb els agents socials, per respondre als problemes del treball dels joves i de la precarietat.

Partit Comunista Francès

Paris, 10 d’abril de 2006