L’AEP – Associació d’Estudiants Progressistes, en sessió ordinària del seu Consell Nacional, vol fer públiques les següents consideracions:

1) Reiterem el suport total al moviment estudiantil de base assembleària, en el qual participa activament la nostra militància, en consonància amb el reconeixement que des de l’AEP s’ha fet sempre a les Assemblees d’Estudiants com a òrgans legítims de representació de l’alumnat i base organitzativa del moviment estudiantil;

2) Volem manifestar el nostre recolzament públic a la política d’ocupacions que s’ha materialitzat durant la darrera setmana a diverses facultats d’universitats catalanes (UB, UAB), felicitant les assemblees pel bon procediment que s’ha seguit a l’hora de dur-les a terme;

3) Apostem per la continuïtat dels mètodes dialogants emprats en les ocupacions existents i les que haurem d’afrontar la setmana vinent, i per la consolidació de les conquestes assolides pel moviment estudiantil en el decurs d’aquestes;

4) Ens comprometem a posar a l’abast de les Assemblees d’Estudiants i del moviment estudiantil en general tot l’ajut del sindicat que pugui ésser necessari;

5) Considerem que la lluita a tots els nivells -aules, carrers, institucions- és indispensable per a fer possible l’acumulació de forces que condicioni l’avenç històric de les opcions de progrés i de transformació social, en la via de construir una universitat pública i popular dins una societat més justa i lliure;

6) Exigim a l’Administració i les institucions universitàries que aturin el procés irreflexiu d’aplicació acrítica de les reformes en els estudis superiors, que reflexionin sobre la seva política seguidista i tecnòcrata, i que inicïin un diàleg incloent i participatiu que permeti definir col•lectivament la universitat pública del futur; i

7) Fem una crida a tot l’alumnat i al conjunt de la comunitat universitària a afegir-se i prendre part de les mobilitzacions i els espais de participació oberts per les Assemblees d’Estudiants, i a manifestar una voluntat ferma i indestructible en defensa de la universitat com a servei públic i universal.

Barcelona, 21 de novembre de 2008

AEP – Associació d’Estudiants Progressistes