Davant la convocatòria d'eleccions al Parlament Europeu del proper 7 de juny, els CJC fem les següents consideracions:

1.Fins al moment, el procés de construcció europea s'ha restringit fonamentalment a un procés de fusió dels mercats dels estats membres de l'UE, amb el conseqüent desmantellament dels antics aranzels fronterers que actuaven d'element regulador. Aquest procés ha beneficiat especialment a la gran burgesia internacional en detriment de les petites burgesies nacionals i els assalariats. Els projectes inicials d'unió política i d'extensió de drets socials i polítics a tots els membres de la unió han quedat relegats a un segon pla.

2. Les directives europees, acompanyades dels respectius plans d'aplicació dels estats membres de la Unió Europea, desafavoreixen els processos d'emancipació de la joventut, impedint l’accés en igualtat de condicions a l'educació superior (amb la construcció de l'Espai Europeu d'Educació Superior), a un treball digne (amb la directiva Bolkenstein i la directiva de les 65 hores), o a la possibilitat de construir un projecte de vida per aquella població jove que prové de for a de la UE (amb la directiva de la Vergonya). La política econòmica de la UE vol erradicar els drets laborals adquirits per el moviment obrer europeu. L'estratègia de Lisboa en matèria de treball aposta per la flexiseguretat com a model per a les relacions laborals, situant a les persones treballadores en la vulnerabilitat permanent a mercè de voluntats empresarials. Tampoc contempla el treball reproductiu (domèstic) en tant que generador de riquesa. Les polítiques econòmiques de la UE volen un únic patró que una vegada més, beneficiï a les classes opulentes.

3. La regressió de drets laborals està venint acompanyada d'una regressió de llibertats polítiques. Bona mostra d'això són la il•legalització de la joventut comunista txeca, la criminalització del marxisme als països bàltics o l'aprovació, l'any 2002, d'una nova llei de partits a l'estat espanyol que restringeix de manera inequívoca la llibertat d'expressió. Amnistia Internacional i el Consell de Drets Humans de Nacions Unides s'han posicionat en contra d'aquesta llei de partits. Mentrestant, els principals estats membres de la UE són governats per executius de dreta, com França o Alemanya i extrema-dreta, com passa a Itàlia.

4. La construcció europea duta a terme a partir dels estats i no de les nacions comporta injustificables greuges comparatius. No és raonable que una llengua com la catalana, que compta amb 11 milions de parlants no estigui reconeguda com oficial i, en canvi, altres llengües com la lituana (3 milions de parlants) o la danesa (6 milions de parlants) sí que siguin oficials.

Fruit d'aquestes consideracions, la CJC-Joventut Comunista de Catalunya insisteix en el caràcter decisiu de la convocatòria electoral del 7 de juny per frenar el pròxims atacs del braç polític de la burgesia financera, els partits neoliberals, a nivell europeu. És també fonamental articular respostes a la crisi capitalista des d'una perspectiva d'esquerres a nivell europeu. La candidatura que millor pot dur a terme aquestes tasques és la que s'anomena “La Izquierda”, formada per IU i la coalició ICV-EUiA. Per tant, CJC demana el vot per aquesta candidatura.

Els CJC apostem pel Partit de l'Esquerra Europea al Parlament Europeu per enfortir la veu contra l'Europa fortalesa (Frontex), contra l'Europa armamentística de la OTAN I contra l'Europa monolítica neoconservadurista, per treballar per la Europa social, per l'Europa compromesa amb la pau i l'autodeterminació dels pobles, per l'Europa sostenible i per l'Europa solidària a nivell internacional.

En el conjunt de la unió europea, CJC dóna suport a totes les forces polítiques que formen part del Partit de l'Esquerra Europea, en la seva lluita contra els atacs neoliberals i en la seva tasca de creació de fronts polítics i socials amplis que permetin a les esquerres anticapitalistes augmentar la seva capacitat mobilitzadora i transformadora.