Davant l´anunci de treva permanent de l´organització armada ETA, volem manifestar que:

Els i les joves de la Joventut Comunista defensem el reconeixement del dret a l’autodeterminació dels pobles d’acord amb la Declaració Universal dels Drets Humans. Tanmateix sempre hem apostat per una sortida política al conflicte basc, que permeti avançar cap a una segona transició a l’Estat Espanyol i que només veiem possible en absència de violència.

Per aquest motiu, expressem la nostra satisfacció per l´anunci de la treva, en tant que constitueix un triomf per a la societat basca i un avenç cap a la pau.

En aquests moments tan delicats i que obren unes perspectives tan esperançadores, considerem de vital importància que totes les formacions polítiques, així com els diferents agents socials i els mitjans de comunicació estiguin a l´alçada de les circumstàncies, per tal de donar una sortida dialogada al conflicte.

Per avançar en aquesta direcció, trobem imprescindibles:

L’aturada de les mesures d’excepció vigents, és a dir: la fi de la repressió als membres de l’Esquerra Abertzale, la derogació de la llei de partits, la legalització dels mitjans de comunicació il·legalitzats i l’apropament dels i les preses als seus llocs d’origen, d’acord amb la legislació vigent.

La constitució d’una mesa de negociació entre totes les organitzacions polítiques basques, sense cap tipus d’exclusió, que promogui la participació de la societat basca per tal de decidir el seu futur.

Finalment volem reafirmar la nostra solidaritat amb totes les víctimes d´aquest conflicte i felicitar, en general, a tots els agents polítics i socials que estan fent possible la concreció d´un nou escenari de diàleg i de Pau a Euskadi i en especial als companys i companyes d´Ezker Batua pel paper que hi estant jugant.

Comitè Executiu de la CJC-Joventut Comunista

Barcelona, 22 de març de 2006