Avui a les 9 del matí la policia autonòmica dels Mossos d'Esquadra ha desallotjat de forma violenta i coordinada les places de Catalunya de Barcelona i de Ricard Vinyes de Lleida sota pretextos de neteja i de seguretat de cara als events esportius del cap de setmana.

Els CJC – Joventut Comunista de Catalunya condemnem aquesta intervenció policial de desproporcionada violència davant el desconcert de les persones de tota edat i condició que, pacíficament, exercien el seu dret democràtic de reunió a la plaça pública. El resultat ha estat, fins al moment, de més d’una seixantena de ferits i ferides.

Les mobilitzacions arreu de Catalunya i l'Estat exercien els seus dret democràtics de reunió, de concentració i de discussió. La ciutadania havíem recuperat les places públiques com a espais de diàleg per a tota la societat on es debatien els conflictes polítics i socials causats per les polítiques d’austeritat i les retallades del Govern de CiU, així com la subordinació dels poders públics als mercats financers.

Exigim la dimissió del Conseller d'Interior Felip Puig, que s'ha estrenat en el seu càrrec com a màxim responsable d'aquesta operació policial que ha posat en perill la seguretat de centenars de persones i ha causat desenes de ferits. El Govern hauria de vetllar perquè les persones puguin exercir el seu dret de reunió i concentració, enlloc de criminalitzar-les per motius polítics.

A més, en una mostra d'hipocresia i premeditació, el portaveu del Govern Francesc Homs ha acudit al programa de TV3 els Matins per justificar l'operació policial mentre aquesta s’estava realitzant.

Els CJC – Joventut Comunista de Catalunya animem als i les joves a continuar amb les mobilitzacions per un aprofundiment democràtic a cada barri i a cada poble, exercint de forma pacífica com fins ara els nostres drets constitucionals de reunió i concentració. Recolzem i animem a participar a la marxa contra les retallades en sanitat, convocada aquesta tarda a les 17h a la Pl. Colón i que acabarà a les 19h a la Plaça Catalunya, on es farà una concentració per mostrar el rebuig davant del desallotjament policial.

A cada Plaça, la Revolució!

Comitè Executiu dels CJC - Joventut Comunista de Catalunya
Barcelona, 27 de maig de 2011