Aquest Dilluns 26 de Maig, el centre social Can Vies, un projecte d’autogestió en el que es desenvolupaven diverses iniciatives socials i culturals al barri de Sants, ha estat desallotjat per la institució catalana. Tot i l’esforç de resistència pels i les activistes de Can Vies i els centenars de veïns i veïnes que han lluitat per evitar-ho, l’Ajuntament de Barcelona ha aconseguit demolir Can Vies Dimarts 27 de Maig. En conseqüència, des del barri de Sants s’ha estès un moviment de protesta i legítima defensa.

L’Ajuntament de Barcelona, el govern de Catalunya i les brigades d’antiavalots dels mossos pensen que es pot dissoldre un projecte com Can Vies mitjançant l’ús indiscriminat de la violència. S’equivoquen. Projectes autogestionats des de la societat alternativa com aquest, no desapareixen. Són més que les parets i el sostre que permeten les activitats humanes i crítiques que acullen. És l’esforç de desenes, centenars i milers de joves que, per tota Catalunya, construeixen el seu futur arrelat en idees d’emancipació, llibertat i solidaritat.

L’Espurna mostra la seva solidaritat amb el conjunt de moviment de protesta sorgit per el desallotjament i enderrocament de Can Vies. Fem una crida a la participació de tota la joventut catalana en les mobilitzacions que s’estan estenent per tot el territori.

Treballem i continuarem treballant per la construcció d’espais social alternatius, per articular i vertebrar uns barris rebels i que lluiten pels seus drets, dràsticament expoliats per un procés de despossessió capitalista. En el canvi polític que necessita el poble català, la construcció d’eines que empoderin al conjunt de la ciutadania i obertes a la participació plural són indispensables.

Can Vies és del barri!
La solidaritat la nostra millor arma!

Espurna a Dimecres 28 de Maig del 2014.

Etiquetes de comentaris: , , ,